Régebbi hírek

Vissza az hírekhez

Dögös grafitszürkében érkeznek az új kombájnok

Massey Ferguson konbájn

Dögös grafitszürkében érkeznek az új kombájnok

2017.09.08.

Az AGCO titokban megreformálta a kombájngyártást, és már jövőre elképesztő gépekkel akarja letarolni a piacot. Massey Ferguson, Fendt, Challenger és Valtra márkanéven futtatja majd az új termékeket, de mindegyiket ugyanarra a dögös grafitszürkére festik. Állítólag nagyobbak, okosabbak és takarékosabbak lesznek minden eddigi kombájnnál.

Forradalmi változtatásokat tervez a kombájnok terén az amerikai AGCO csoport, legalábbis az IDEAL elnevezésű projekt nyilvánosságra kerülése valami hasonlót sugall. A novemberi hannoveri Agritechnica kiállításon történik majd a nagy leleplezés, de már előzetesen is sok fontos részletet megtudhattunk.

Az IDEAL betakarítógép-család ötéves fejlesztés eredménye, és állítólag 400 millió eurót emésztett fel eddig a terv – viccnek tehát kissé költséges lenne. A megszületett új kombájnok (a gazdák kérését teljesítve) még nagyobb kapacitásúak és még termelékenyebbek lettek, valamint igyekeztek mindent automatizálni bennük. Előbb a cséplőrendszert alkották meg, a mérnökök így építkeztek belülről kifelé. Mint kiderült, ezt a részegységet már 2014 óta több száz komoly szántóföldi próbának vetették alá.

Massey Ferguson konbájn

Az AGCO újdonsága valójában egy egész gépcsaládot jelent: egyelőre 7-es, 8-as és 9-es modellekként emlegetik őket, amelyeknek lesznek standard, PL (lejtős terepre való) és T (gumihevederes) változataik. A legnagyobb adapterek munkaszélessége elérheti a 15 métert, amit az IDEAL természetesen képes lesz kezelni, hiszen az emelési kapacitása megközelíti a 6,5 tonnát.

A gép mindezzel együtt meglehetősen kompakt, hiszen közúton is kényelmesen haladhat a 3,3 méteres szélességével, akár 40 km/h sebességgel is. Az erőt 9,8 literes, 451 LE-s AGCO Power motor szolgáltatja a 7-es (vagyis legkisebb) változatnál, míg a 8-asban 12,4 literes, 538 LE-s, a 9-esben pedig 15,7 literes, 647 „lovas” MAN erőforrás fog dübörögni.
Ahhoz, hogy a terményt minél kíméletesebben kezelje, a rotor, a terelőcsiga, a cséplődob spirális alakzatban fog elhelyezkedni (ami leginkább az emberi DNS formájához hasonlít), és ha ezt egyelőre nehéz is pontosan elképzelni, állítólag az újfajta elrendezés 20–50%-os energia-megtakarítást hozhat. A kombájn 17 100 literes tartálya ötödével nagyobb azoknál, amelyek ma elérhetők a piacon, és tekintélyes a 210 l/mp ürítési sebesség is. A gyártás a tervek szerint már a 2018-as aratási szezonig megindul. Európában Massey Ferguson és Fendt néven, Észak-Amerikában Challengerként, Dél-Amerikában pedig Valtraként szeretnék árusítani a kombájnokat, de mindegyiket kizárólag grafitszürke színben.

Massey Ferguson konbájn

 

Szerző: AgrárUnió

Tags: kombájnMassey FergusonFendtChallengerValtraAGCO

Írjon nekünk, visszahívjuk